E-mail: gemeente@halderberge.nl - Telefoon 14 0165
Bezoekadres: Parklaan 15, 4731 GJ Oudenbosch
Postadres: Postbus 5, 4730 AA Oudenbosch
Website: www.halderberge.nl
Automatisering heeft dit jaar op het gebied van informatiebeveiliging de nodige stappen gemaakt die er voor zorgen dat we minder kwetsbaar zijn tegen beveiligingsincidenten zoals fishing en Ransomeware (gijzelsoftware) aanvallen. Er is ook een nieuwe firewall geïmplementeerd en de nieuwe telefooncentrale is in gebruik genomen.
Bij informatisering en Automatisering is de basis gelegd voor het verder implementeren van digitaal (samen)werken bij de gemeente waardoor Office365, teams en Mobile device management verder in gebruik genomen gaan worden. In 2022 vindt de verdere implementatie van het digitaal (samen)werken plaats, waardoor we veilig, plaatst, tijd en apparaat onafhankelijk kunnen (samen)werken.
Bij informatisering zijn de projecten vanuit het informatiebeleidsplan 2021 – 2022 opgepakt samen met de organisatie. De eDiensten van burgerzaken zijn verder uitgebreid, het klantverwijs- en afspraken systeem is geïmplementeerd en Topdesk is naar de Cloud gemigreerd.
Afgelopen jaar is de capaciteit die nodig is voor het van het professionaliseren van het functioneel beheer aangevuld. Hierdoor de basis gelegd voor het functioneel beheer van de Omgevingswet en het Zaaksysteem 2022 en het verder doorontwikkelen van het functioneel beheer. Bij Team Zorg en Jeugd is aangesloten bij het project ‘onderzoek capaciteit Sociaal domein’ om te ondervinden wat de meerwaarde van data kan zijn tijdens het project. In 2022 zal dit verder geëvalueerd worden en wordt er gezocht naar een volgende Data pilot.