De vaste formatie van de gemeente Halderberge bestaat per 1 januari 2022 uit 184,83 fte. Dit betekent een toename ten opzichte van de vaste formatie per 1 januari 2021 van 6,40 fte. Deze toename van het aantal formatieplaatsen kent de volgende oorzaken:

Vaste formatie per 1 januari 2021

188,43 fte

Functioneel beheer

+ 2,00 fte

Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening

+ 0,50 fte

Vergunningverlener

+ 0,59 fte

Beleidsplan wegen: jurist

+ 0,50 fte

Beleidsplan wegen: voorbereiding en toezicht

+ 0,50 fte

Beleidsplan hulp bij financiële zorgen: consulent hulp bij financiële zorgen

+ 1,00 fte

Adviseur interne controle

+ 0,25 fte

Beleidsmedewerker sociaal domein

+ 0,89 fte

Projectassistent

+ 0,17 fte

Vaste formatie per 1 januari 2022

194,83 fte

Totaalbudget personele lasten

Binnen het totaalbudget personele lasten worden de totale salarislasten van het gemeentepersoneel en de inhuur van derden verantwoord. In de auditcommissie van 18 mei 2015 is uitgebreid gesproken over het totale personeelsbudget, mede in relatie tot het budget inhuur derden. In een memo van 5 juni 2015 is de gemeenteraad hier over geïnformeerd.

Als gevolg van de regelgeving in het BBV met betrekking tot het toerekenen van overhead aan de taakvelden is het totaalbudget personele lasten verspreid in de begroting opgenomen. De direct toerekenbare salarislasten zijn toegerekend aan de taakvelden en op die manier binnen de programma’s opgenomen. De salarislasten voor directie, management en de ondersteunende teams mogen niet worden toegerekend aan de taakvelden maar behoren tot de overhead.

Het totaalbudget personele lasten bedraagt voor 2022 16.371.000.

Top