E-mail: gemeente@halderberge.nl - Telefoon 14 0165
Bezoekadres: Parklaan 15, 4731 GJ Oudenbosch
Postadres: Postbus 5, 4730 AA Oudenbosch
Website: www.halderberge.nl
Het huidige inkoop- en aanbestedingsbeleid loopt eind 2021 af. Naar aanleiding van het aflopen van het inkoop- en aanbestedingsbeleid en het rekenkamerrapport is in 2021 gestart met de evaluatie en actualisatie van het huidige inkoopbeleid. Hierbij worden onderwerpen als Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MVI), SROI (Social Return on Investment) en duurzaamheid ook meegenomen op basis van de vastgestelde beleidskaders. Hierbij zal ook gebruik worden gemaakt van het geactualiseerde VNG Model Inkoop- en aanbestedingsbeleid, dat inmiddels is uitgebracht. Daarnaast is de aanpassing van de Gids Proportionaliteit (verdere uitwerking van de inkoop- en aanbestedingsgrenzen) ook gepubliceerd. Dit zal ook meegenomen worden met de actualisatie van het inkoop- en aanbestedingsbeleid. Ook lokale partijen spelen een rol in het nieuwe beleid. Het streven is dat het nieuwe inkoop- en aanbestedingsbeleid eind 2021 door het college wordt vastgesteld.
Met dit nieuw vast te stellen inkoopbeleid wordt geborgd dat inkoopprocedures conform de geldende wet- en regelgeving worden doorlopen. Tevens vindt op het proces inkopen ook een interne controle plaats, waarbij de naleving van de regelgeving wordt getoetst.
De doelstelling van het inkoop- en aanbestedingsbeleid blijft op een zorgvuldige en rechtmatige wijze voorzien in de inkoopbehoeften van de gemeente Halderberge en daarbij te streven naar een optimaal inkoopresultaat, dat in beginsel bepaald wordt door economische uitgangspunten, maar waarbij ook ethische, sociaal-maatschappelijke overwegingen en duurzaamheid een rol (kunnen) spelen.